Gainer är inte för alla

Du måste ha i åtanke att Mass vinnare inte är för alla. De är gjorda, förpackade, och säljs på samma sätt andra kosttillskott är, men sanningen är, de är bara ett bekvämt sätt att lägga kalorier till din diet.

Så, innan du bestämmer om eller inte vikt Gainer är vad du behöver, det är nödvändigt att vara ärlig med dig själv och se till att du inte missar något i din kost. Kan du verkligen säga att det är omöjligt att passa en annan måltid i din kost, öka dina portioner, eller välja snacks som är fulla av kalorier? Om du kan sanningsenligt säga ja, då kanske en massa Gainer är det rätta valet. Om du kan göra några ändringar i din kost, bör du prova det först.

När allt måste du konsumera mer kalorier än du bränner om du vill öka din storlek, oavsett om du gör det med en Gainer eller genom att öka ditt intag av Whole Foods. Om du upptäcker att du behöver för att uppfylla höga kalori behov och du kan inte se skalan rör sig alls, bara lägga till 2 till 3 portioner av en vikt Gainer skaka varje dag för att överskrida dina näringsbehov. Så hur många skopor massa Gainer ska jag ta? I genomsnitt, en skaka bör ha 2 skopor av pulver, men du kan öka eller minska detta enligt dina önskemål.

Vet vad du får

Det allra första du behöver tänka på när du får en massa Gainer är vad du får. Du vill kontrollera etiketten och ta reda på hur många kalorier det finns i en full portion och hur dessa kalorier fördelas mellan protein, kolhydrater och fett. Du behöver en massa Gainer som har 40 till 50 gram protein per portion.

Dessutom, fetter är kritiska när du vill vinna massa, särskilt när man betänker det faktum att det finns 9 kalorier inom 1 gram fett. Mängden fett varierar från en produkt till en annan och det är viktigt att du väljer en som bäst passar dina behov. Du vill också tänka på när du kommer att använda din massa Gainer.

De flesta massa vinnare är höga i carb innehåll. Konservativ massa vinnare har en 1 till 1 förhållande av protein till kolhydrater, men vissa går utöver det till så mycket som 1:5. Därför, om du har en massa Gainer med en proteinhalt av 50 gram, du kan ha upp till 250 gram kolhydrater. Så, beroende på hur känslig du är för socker och när du planerar att konsumera din skakar, det är nödvändigt att välja produkter som innehåller den typ av kolhydrater som kommer att arbeta med och inte mot dig.